Нові тенденції на годинному ринку

80

А ви теж помітили, що в останні пару років провідні світові виробники годинників були стурбовані трьома речами:

1. Максимальні ускладнення.

2. Жіночі годинники.

3. Максимальна зрощення годин з ювелірною продукцією.

Що стосується ускладнень, то останнім значуще винахід в часовий промисловості було вже давно, коли з’явився механічний хронограф. З тих пір, по суті, нічого зроблено не було. Жодного прориву. Так, якісь локальні зміни, нові матеріали, але не більше. У підсумку, годинникарі зазвичай займаються тим, що распихивают один і той же набір ускладнень за різних лінійок. Дійшло до маразму — коли годинник стали засовувати за три турбійона. Та й що їм захоплюватися, якщо його роблять вже всі, кому не лінь, а китайці — взагалі за безцінь.

Ну, жіночі годинники — це новий ринок. Дорогоцінні камені — туди ж. Крім того, вони позитивно позначаються на маржі.

Що далі?

Далі, як нам бачиться, в годинникової галузі будуть переважати кілька нових тенденцій.

1. Годинник-конструктори.

Цей процес вже щосили йде. Розпочався він з систем швидкої зміни ремінців, а зараз вже є такі конструктори, які дозволяють з однієї моделі зібрати десятки варіантів.

2. Дизайн і мода.

Враховуючи той факт, що всі годинники однакові, ніяких технічних нововведень у них практично немає, у главу кута ставиться дизайн. Не просто дизайн, коли «ось тут заводна головка ромбиком, а тут три білих кола для хронографа, а через рік зробимо і зелену версію, яка подорожчає на 1000 дол.». Ні, справжній дизайн, або навіть концепція годин. Почалося це все досить давно, всякі годинник з дисками замість стрілок — тому підтвердження. І розсип дешевих кварцових годинників, якими займаються стилісти і дизайнери: це вже тренд. На сайтах в описі годин багато хто вже навіть і не пишуть назву механізму. Це взагалі не турбує їх аудиторію. До речі, Autodromo — з числа дизайнерських годин.

Попит на недорогий, але цікавий і нестандартний зовнішній вигляд може сприяти двом речам. Зростання попиту на кварц і зникнення десятків дрібних хомажистов, що роблять з однакових запчастин одноманітні, розрізняються тільки назвою, годинник.

Не можна виключати, що в лінійках старих швейцарських брендів з’являться і фешн-годинник. А що робити, попит є.

Тут ми переходимо до третьої тенденції.

3. Активне використання кварцу.

Кварц дешевий. Кварц доступний. Кварц дає безліч можливостей для дизайну (купа індикаторів, товщина і вага). Нарешті, світ моди плювати хотів на механічні годинники. Ну і що з того, що стрілка не плавно йде, а цокає? До того ж такі годинники простіше обслуговувати як в сервісі, так і при щоденному використанні (більшість людей ще і байдуже до заднього прозорого віконця).

Є і ще одна тенденція — зрощення годин з комп’ютером, але це вже зовсім інший світ. Думається, що світ класичних годин ця тенденція жодним чином не торкнеться.

До речі, ви помітили, що нові учасники ринку більше не прагнуть повернути до життя старі збанкрутілі швейцарські бренди? Вони більше нікому не потрібні. Простіше і краще з точки зору позиціонування придумати сучасний бренд для нової ніші, ніж бути одним з багатьох. Багато хто вже не соромляться писати щось відмінне від Swiss made. На циферблатах пишуть «London» і імена дизайнерів. Йде серйозна зміна ринку.

А ви що думаєте?