Пілоти B-Uhr / Flieger

149

Пілоти B-Uhr і Flieger. Історичні хомажи пілотських годин Type-Type A і-B: історія, огляд і виробники

Мабуть, найбільш відомими авіаційними годинами є моделі, якими користувалися німецькі військові пілоти.

Як відомо, в ті часи годинник для льотчиків були необхідним інструментом, фактично частиною обладнання. Beobachtungsuhren (B-Uhr або Flieger) — це назва перекладається як «годинник повітряного спостерігача». Такі годинники пілот використовував у додаток до компаса і альтиметру. Годинник повинні були бути надійними і точними: від цього залежала і життя пілота, і якість виконуваних ним завдань. Так що німецьке міністерство авіації висувало до годинників підвищені вимоги.

Корпус годинника становив 55 мм, а ремінець був довше звичайного зручно при носінні поверх куртки. Крім того, великий розмір пояснюється тим, хто корпус був подвійним — внутрішній був антимагнітним з м’якого заліза. Для того. щоб було зручно переводити час, заводна головка була великою і мала спеціальну форму. Хід у годин проверялка за стандартом хронометра. На задній кришці годинник мали спеціальне маркування. Стрілки мітки були покриті світиться складом (радіоактивним — радій).

У годинника було 2 варіанти циферблата, які нині відомі всім любителям годин.

Це Baumuster A (Type A) проводилися з 1940 року по січень 1941, а пізніше стали проводитися Baumuster B (Type B), які мали внутрішню розмітку.

baumuster a b

Спеціальний трикутник замість позначки «12 годин» використовувався для орієнтації положення циферблата в умовах темряви. Крім того, при використанні секстант, компаса і карт годинник можна було використовувати в якості сонячного компаса.

Годинник для німецьких ВПС виробляла п’ятірка компаній. Таким чином, сучасні «хомажисты» поділяються на щирих і новачків.

— A. Lange & Sohne (механізм сal. 48/1)

— International Watch Co. (IWC) (механізм сal. 52)

— Wempe (механізм сal. Thommen 31)

— STOWA (механізм сal. Unitas 2812)

— LACO (механізм сal. Durowe D5)

Як відомо, тільки IWC є швейцарською компанією. При цьому тільки Laco і Lange використовували власні механізми. Решта — швейцарські.
Існує загальна думка, що кращими серед даних годин були IWC — IWC Big Pilot Watch (вони ж Grosse Flieger Uhr) — у зв’язку з тим, що конкурс на виробництво годинників для ВПС виграла саме швейцарська компанія. Це не дивно, так як IWC виробляла авиачасы ще з 1930 року (Mark IX), баланс яких мав протиударне пристрій Incablock.

Втім, при виробництві годин для ВПС IWC вирішила використовувати калібри, які зберігалися у неї на складі з 1896 року. Ці механізми відповідали всім вимогам замовника. Великий діаметр давав більшу точність, біметалічний баланс добре переносить перепади температур. Механізм мав «лебедину шию» (Swan neck), що дозволяло швидко коригувати точність ходу — дуже корисний пристрій для льотчиків.

Калібр назвали Calibre 52 Н6 S. C. В армію Grosse Flieger Uhr почали надходити з початку 1940 року, їх видавали лише екіпажам висотних бомбардувальників і пілотам-розвідникам. Винищувачів і штурмовиків такі годинники не видавали з-за відсутності водозахисту і противоударности.

iwc grosse flieger

Современные IWCСучасні IWC

Історія покарала IWC за співпрацю з фашистами: 1 квітня 1944 року місто Schaffhausen піддався бомбардуванням США. Більше за всіх постраждала мануфактура IWC.

Сучасні пилотские годинник B-Uhr / Flieger

Зрозуміло, виробники аж ніяк не закинули виробництво пілотських годин. Навпаки, нині майже кожен більш-менш пристойний виробник має в своїй лінійці годинник-пілоти. А деякі — так і взагалі майже ідентичні хомажи годин Flieger.

Звичайно, при бажанні ви можете купити годинник IWC, або годинник німецьких виробників з «оригінальною» п’ятірки. Наприклад, ми не так давно писали про оновлену репліці своїх годин від Laco вартістю 1500 євро.

Однак є й дешевші варіанти.

Середній ціновий сегмент (приблизно від 400 євро) — наприклад, німецька Archimede і німецька Steinhart (хоча в даному випадку годинники робляться в Швейцарії). Годинник від Штейнхарт — одні з найдешевших хомажей Flieger на ринку від європейських виробників. По співвідношенню ціна-якість в даному випадку це найкращий варіант. Сюди ж відноситься і більшість моделей Laco.

B-watch от ArchimedeB-watch від Archimede
Nav B-uhr от SteinhartNav B-uhr від Steinhart

Нижній ціновий сегмент: азіатські Ticino, корейські PJS і китайський Parnis (справедливості заради — у Парніс пілоти «за мотивами» IWC). Ціни — до $200. Сюди ж ми могли б віднести і китайські годинники Panzera Flieger, але, на жаль, на них виставляють зовсім несамовиті цінники в районі $500.

І ще один відмінний виробник — німецькі годинник від Aristo. Кварцові моделі коштують від $100. Є і механіка. Відмінні хомажи пілотських годин.

Pilot Type A от TicinoPilot Type A від Ticino

Type B от PJSType B від PJS
Parnis PilotParnis Pilot

Також на ринку безліч інших рішень від Hamilton, Seiko, Christopher Ward і багатьох інших, проте більшість годин не є «справжніми» хомажами в зв’язку з додаванням логотипу та ін., тобто це вже скоріше варіації на тему.

Будемо раді, якщо Ви будете поповнювати даний розділ посиланнями на інших виробників!

Короткий екскурс в історію годин перших авіаторів

Також читайте статтю Британські стандарти військових годин